Բացման ժամանակ կայարանը և նրան հարող պողոտան կոչվել են «Հոկտեմբերյան» («Հոկտեմբեր»), սակայն 1991 թվականին՝ Հայաստանի անկախացումից անմիջապես հետո, կայարանը վերանվանվել է ի պատիվ Անդրանիկի (Զորավար Անդրանիկի) սպարապետի , իսկ պողոտան՝ ի պատիվ Տիգրան Բ Մեծի (Տիգրան Մեծ)։ Անդրանիկ Թորոսոի Օզանյան — XIX դարի վերջի — XX դարի սկզբի հայ ազգային-ազատագրական շարժման առաջնորդներից, հայ ժողովրդի ազգային հերոս։ Հայտնի է նաև սպարապետ Զորավար Անդրանիկ, գեներալ Անդրանիկ (Ռուսական կայսրությունում) և Անդրանիկ փաշա (Օսմանյան կայսրությունում)։ 1918 թվականի հունվարի 23-ին ստացել է ռուսական բանակի գեներալ-մայորի կոչում։
Անվանափոխություն
Տեղակայում
Կայանը գտնվում է քաղաքի երեք թաղամասերի միացման կետում՝ երեք փողոցներից բաղկացած եռանկյունու կենտրոնում, որը հագեցած է երթեւեկությամբ և կարևոր տեղ է զբաղեցնում ուղևորափոխադրումների բեռնաթափման գործում։ Կայարանի մոտ են գտնվում էլեկտրական ապարատների գործարանը, կոշիկի գործարանը, ոսկերչության և սառնարանային գործարանը, ինչպես նաև կրկեսը, «Ռոսիա» կինոթատրոնը (որն այժմ ունի փակ շուկա), Սունդուկյանի անվան թատրոնը, Մանկավարժական համալսարանը, ամենամեծը։ տպագրական համալիր Երևանում, Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցի, օղակաձև բուլվար։
Ելք դեպի քաղաք
Կայանը նախագծված է երկու ելքով դեպի քաղաք։
Դրանցից առաջինը՝ գլխավորը, կառուցվել է «Ռոսիա» կինոթատրոնի մոտ՝ Ագաթանգեղոսի պողոտայի և Տիգրան Մեծի միացման հատվածում։ Տիգրան Մեծ պողոտայի տակ դրված ստորգետնյա հետիոտնային անցումով ելքը միացված է Երևանի օղակաձև զբոսայգուն։ Երկրորդ՝ անավարտ, 280 մետրանոց հետիոտնային անցումով ելքը նախատեսված է Արշակունյաց պողոտա, Գրիգոր Լուսավորիչ և Ագաթանգեղոս խաչմերուկում։ Այն պետք է միացվեր կայարանին շարժվող մայթի միջոցով։ Այս ստորգետնյա անցման վերջում պետք է տեղադրվեր ստորգետնյա գավիթ, որը տանում էր դեպի կայարանի ստորգետնյա սրահը։
Նկարագրություն
Զորավար Անդրանիկ կայարանը չի ընդգրկվել կառուցվող մետրոպոլիտենի գործարկման հատվածում (ըստ ստորգետնյա արագընթաց տրամվայի նախագծի), քանի որ դրա տեղում մոտավորապես պետք է լիներ թունելային պորտալ։ Այն բանից հետո, երբ 1977 թվականին նախագիծը վերածվեց մետրոյի, պորտալը տեղափոխվեց հարավ՝ իր ժամանակակից տեղը, և նախագծում ընդգրկվեց Հոկտեմբերյանի կայարանը, որը, սակայն, մինչև գիծը գործարկվեց գարնանը, չէր կառուցվել։ Ծանր հիդրոերկրաբանական պայմանների պատճառով 1981 թ. Շինարարները հոսող թունելների մի մասը տեղափոխեցին կայարանային թունելներ, որից հետո մի քանի տարի մոռացան այս կայանի մասին. անհրաժեշտ էր շտապ կառուցել գծի հարավային հատվածը դեպոյից, որը ներառված չէր արագընթաց տրամվայի նախագծում։Նրանք Հոկտեմբերյան կայարան վերադարձան միայն 80-ականների կեսերին։ Կայանը պետք է կառուցվեր գոյություն ունեցող բեմի վրա՝ չդադարեցնելով գնացքների շարժը (ինչպես Գորկովսկայան Մոսկվայում)։ Գոյություն ունեցող ճարտարապետական տեսքը չխաթարելու և նախասրահը առկա և նախատեսվող ստորգետնյա անցումների հետ ավելի լավ կապելու համար կայարանի նախասրահը նախագծված է ստորգետնյա, իսկ տանիքը ծառայում է որպես հանգստի գոտի շրջակա տարածքի համակարգում։ Նախասրահը երկհարկանի է, քառակուսի ձևով։ Կոմունալ և կոմունալ սենյակները գտնվում են հատակի մակարդակում և ստորին հարկում: Ստորին հարկի մուտքերը գտնվում են նախասրահի կողքերում։
Դրամարկղի և ոստիկանության սենյակի մուտքը գտնվում է աջ կողմում։ Նախասրահի պատերը երեսպատված են տրավերտինով, իսկ հատակը՝ կարմրավուն գրանիտով։ Սրահի կենտրոնում շարժասանդուղքի թեքության մուտքն է։ Կայանը ունի 3 շարժասանդուղք ET-3։ Շարժասանդուղքի թեքությունն ի սկզբանե լուսավորված էր ճաղավանդակների վրա տեղադրված լամպերով: 2011 թվականին հիմնանորոգումից հետո լամպերը տեղափոխվեցին պատեր։
Երկրաբանական դժվարին պայմանների և գոյություն ունեցող մետրոյի պայմաններում շինարարության պատճառով կայարանի համամասնությունները ծանր են ստացվել, ուստի որոշվել է հրաժարվել հենասյուների քարե երեսպատումից և միայն բացվածքներից և դրանց շրջանակներից. քառակուսիները, որոնց մեջ գրված են պայտային կամարները, պետք է երեսապատված լինեն: Պիլոնների մնացած հարթությունները ծածկված են պահոցի նույն շառավղով ասբեստեմենտային հովանոցներով, սվաղված և սպիտակ ներկված։ Կայանի հարթակը պատված է կարմրավուն գրանիտով։ Կամարները միացված ենամբողջ երկարությամբ կամարները փոխկապակցված են հարթակի մակարդակից 50 սմ բարձրացող գոտիով, կամարները, գոտին և հատակը շարված են կարմիր գրանիտով, ինչը կայանին տալիս է մոնումենտալ տեսք։ Երթուղու պատերը պատված են սպիտակ մարմարով: Անընդհատ բարձրացող ստորերկրյա ջրերի պատճառով պատի երեսպատումը ամրացվում է մետաղական շրջանակի վրա, այլ ոչ թե պատերի շաղախին: Ներհարթակի տարածքը չի օգտագործվում նույն ստորերկրյա ջրերի պատճառով:
Ջրահեռացման խնդիրները
Երևանի մետրոպոլիտենի ամենաջրատար հատվածը Զորավար Անդրանիկ կայարանից մինչև Հանրապետության հրապարակ ընկած հատվածն է, ուստի թունելի միջով անընդհատ ջուր է հոսում ժամում մոտ 1000 խմ ծավալով։ Ջրհեղեղի վտանգի պատճառով կայանում գործում է երեք պոմպակայան, որոնք թունելներից ու հողից ջուր են մղում դեպի մակերես՝ ապահովելով գնացքների բնականոն շարժը։
1990 թվականին թունելները ջրամեկուսացման մի քանի անհաջող փորձերից հետո որոշվեց ջրահեռացման թունել կառուցել՝ ջուրը Հրազդան գետը ուղղելու համար։ Առաջինը` «Զորավար Անդրանիկ» կայարանից, շինարարության երկրորդ փուլում հետագա երկարացմամբ մինչև «Հանրապետության հրապարակ»: 1998 թվականին ավարտվել է դեպի Զորավար Անդրանիկ կայարան հատվածի շինարարությունը, սակայն ֆինանսավորման դադարեցման պատճառով հնարավոր չի եղել սկսել շինարարության երկրորդ փուլը։
Մեջբերումներ
«Երևանի մետրոպոլիտեն» ուղեցույց. Հարությունյան Ա.Ն., 1989 թ
Սա ամենաերիտասարդ կայարանն է։ Այն կառուցվել է այն ժամանակ, երբ արդեն գործում էր մետրոյի հիմնական գիծը։ Նա իր դռները բացեց ուղևորների առաջ բոլորովին վերջերս՝ 1987 թ. Կայարանը գտնվում է Երևանի խիտ բնակեցված տարածքում, որտեղ եռում է քաղաքային կյանքը։ Կայարանի կողքին է գտնվում մայրաքաղաքի ամենամեծ «Ռոսիա» կինոթատրոնի շենքը, որի առաջին հարկում կա թեյի սենյակ «Русь».
Կինոթատրոնի դիմաց գտնվող բնակելի շենքի առաջին հարկում կան երկաթուղային տոմսարկղեր և «Աերոֆլոտ»-ի տոմսարկղեր՝ նախավաճառքի և տոմսերի պատվերների համար, իսկ կինոթատրոնի մյուս կողմում՝ բուլվարում, հայ ժողովրդի բարեկամ Ա. Ս. Գրիբոեդովի հուշարձանն է, որի «Վայ խելքից» պիեսն առաջին անգամ բեմադրվել է Երևանում 1828 թ. Մեծ գրողը իր թափանցող հայացքը դարձրեց դեպի հեռուն, ու թվում է, թե մտածում է հայ ժողովրդի անցյալի, ներկայի ու ապագայի մասին։Այստեղից ոչ հեռու կանգնեցված է մեկ այլ բրոնզե հուշարձան, որը կանգնեցվել է 5-րդ դարի հայ ազատագրական շարժման առաջնորդ Վարդան Մամիկոնյանի պատվին։ <<Հոկտեմբերյան>> կայարանից կարող եք նաև հեշտությամբ քայլել դեպի միշտ առատ թիվ 1 կոլտնտեսության շուկա։ <<Հոկտեմբերյան>> կայարանից մի քանի տասնյակ մետր հեռավորության վրա են գտնվում ՀԿԿ Կենտկոմի հրատարակչությունը, Պետական կրկեսը, քաղխորհրդի գործկոմը, պատրաստի հագուստի, կոշկեղենի, հուշանվերների խանութներ։ , «Օպտիկա» խանութ-սրահ, ԳՈՒՄ, Աշխատանքային կարմիր դրոշի շքանշանի անվան պետական ակադեմիական թատրոն։ Գ.Սունդուկյան, Դերասանի տուն, գրախանութներ. Այստեղ են գտնվում նաև բազմաթիվ ճաշարաններ, խորտկարաններ, սրճարաններ և մշակույթի տարբեր կենտրոններ։
Գրքույկ «Երևանի մետրոպոլիտեն». Շկուլև Ա.Պ., 1983 թ․
<<Հոկտեմբերյան>> կայարանը գտնվում է քաղաքի Լենինսկի, Օրջոնիկիձևսկի և Սպանդարյանսկի շրջանների հանգույցում, այն եռանկյունու կենտրոնն է, որը կազմված է տրանսպորտով հագեցած երեք փողոցներից։ Դրանք բեռնաթափելու համար <<Հոկտեմբերյան>> կայարանը նախագծված է երեք ելքով դեպի քաղաք։ Դրանցից առաջինը՝ գլխավորը, կառուցվում է «Россия» կինոթատրոնի դիմացի հրապարակում։ Հոկտեմբերյան պողոտայի տակ գտնվող ստորգետնյա հետիոտնային անցումով ելքը միացված է Երևանի օղակաձև զբոսայգիին։ Երկար հետիոտնային անցումով երկրորդ ելքը նախատեսված է Օրջոնիկիձեի պողոտայի, Կրասնոարմեյսկայա և Կոմիսարով 26 փողոցների խաչմերուկում։ Երրորդը Հոկտեմբերյան պողոտայի եւ Մարքսի փողոցի հանգույցում է։
Վերջին երկու ելքերը միացված են միմյանց և կմիանան շարժվող մայթով, ինչը տեխնիկական նորություն կլինի երևանցիների համար։ 280 մետր երկարությամբ այս ստորգետնյա անցման կենտրոնում կլինի ստորգետնյա գավիթը, որը տանում է դեպի կայարանի ստորգետնյա սրահ, որը եռանավ սյունաշար է։
Գլխավոր մուտքի պատերին կտեղադրվի Եղիշե Չարենցի «Կատաղած ամբոխներ» պոեմի թեմաներով խճանկարային վահանակ։ Կայարանի հարթակներն երեսպատված են փամբաիկ գրանիտով, սյուներն ու պատերը շարված են սպիտակ մարմարե սալերով՝ համակցված բրոնզե գոտիներով, իսկ գավիթը հագցվելու է կարմրավուն իջևանական կոնգլոմերատով։
Ամփոփում
Բացվել է․ դեկտեմբերի 2․ 1989 թ․
Գլխավոր ճարտարապետ․ Լ․ Սադոյան
Ճարտարապետներ․ Ռ. Ջուլհակյան, Ս. Բուրխաջյան
Դասակարգում․ միջանկյալ
Տեղադրում․ խորը
Կայարանի տեսակ․ սյունաձև եռակամար
Պլատֆորմի տեսակը․ կղզիաձև
Ծովի մակերևույթից բարձրությունը․ 977 մ․
Զգուշացեք դռները փակվում են։ Հաջորդ կայարանը Զարավար Անդրանիկ
Զորավար Անդրանիկ