Տեղակայում
Ելք դեպի քաղաք
Նկարագրություն
Երկրորդ ելք
Տեղակայում

Կայարանը գտնվում է Օղակաձև զբոսայգու և Աբովյան, Տերյան, Իսահակյան և Մոսկովյան փողոցների խաչմերուկում՝ Երևանի ամենաբանուկ վայրերից մեկում։ Կայարանին մոտ են գտնվում հանրապետական ​​հանրային գրադարանը, Պոլիտեխնիկական, Բժշկական, Անասնաբուժական և Ազգային Տնտեսական Ինստիտուտները, Պետական ​​Համալսարանը, մի քանի տեխնիկումներ, հնագույն ձեռագրերի եզակի  թանգարան և հետազոտական կենտրոն ՝ Մատենադարանը, Օպերայի և բալետի ակադեմիական թատրոնը, Մեծ համերգասրահը և Դրամատիկական թատրոնը։ Մոտակայքում  են գտնվում բազմաթիվ մշակույթի կենտրոններ՝ բանաստեղծ Հովհաննես Թումանյանի, նկարիչ Մարտիրոս Սարյանի, կոմպոզիտոր Արամ Խաչատուրյանի տուն-թանգարանները, Երվանդ Քոչարի արվեստանոց-թանգարանը, Կամերային երաժշտության տունը, «Նաիրի» կինոթատրոնը։

Ելք դեպի քաղաք

Դեպի Աբովյան, Տերյան, Իսահակյան, Մոսկովյան փողոցներ և Օղակաձև զբոսայգի։ Դեպի վերգետնյա տրանսպորտի կանգառներ։

Նկարագրություն

Կայարանը միջանկյալ է, առանց ուղիների զարգացումով։ Նախագծի անվանումն է՝ Ստուդենչեսկայա-Տեատրալնայա: Կայարանը առանձնանում է վերգետնյա նախասրահի ճարտարապետության ինքնատիպությամբ։ Շարունակելով շարժասանդուղքի թեքությունը, երկինք է դուրս գալիս հսկայական տրամագծով «խողովակ»՝ դրսից երիզված ալյումինե շերտավոր պանելներով, «կտրված», որը ներքին հատվածում ապակեպատ է։ Բարձրանալով շարժասանդուղքով՝ ուղևորները տեսնում են արևի լույսը և երկինքը վերևում: Նախասրահը կառուցված է միաձույլ բետոնից, դրսից ծածկված է բազալտով և տրավերտինով, ներսից՝ մարմարով և գրանիտով։

Գավթի ստորգետնյա հատվածում՝ «խողովակի» ներսում տեղադրված է շարժասանդուղքի վերելակ (հագեցած երեք ԷՏ-3 ագրեգատով)։ Շարժասանդուղքներից աջ և ձախ ծառայողական տարածքի մուտքերն են, գավթի տակ՝ հաստոցասենյակ։ Տուրնիկետների միջով անցնելուց հետո, ուղևորները շարժասանդուղքով իջնում ​​են դեպի կոր անցում, որն ավարտվում է դեպի հարթակի սրահ իջնող լայն սանդուղքով: Միջանցքը երեսպատված է սպիտակ ուրալյան մարմարով, հատակը ծածկված է Փամբակի գորշ-կապտույտ գրանիտով։

Պլատֆորմի սրահի և ընդհանուր առմամբ կայանի գունային սխեման սպիտակ և ոսկեգույն երանգներ է՝ ստեղծելով թեթևության և ջերմության զգացում։ Անկյունաձև հենասյուները շարունակում են կայարանային պահոցի ուրվագծերը՝ երեսպատված բաց մոխրագույն մարմարով, մեջտեղից բաժանված դեկորատիվ մետաղական ներդիրների ուղղահայաց զոլերով (ծածկելով օդափոխման գլխարկները)։ Հիմնական դահլիճի խուլ ծայրում տեղադրված է աբստրակտ դեկորատիվ վահանակ։ Սկզբում պանելն ամբողջությամբ սպիտակ էր, բայց ինչ-որ պահի ռելիեֆի հատվածը ներկվեց արծաթամոխրագույն գույնով։

Կայարանի բացումից հետո առաջին տարիներին առաստաղին ջահեր էին կախում, իսկ հարթակներին նայող հենասյուների կողքերում՝ լամպեր էին «թաքնվում»։ Հարթակ տանող սանդուղքների վերևում կար մի մեծ քառակուսի ջահ։ Շարժասանդուղքներից դեպի աստիճաններ անցման լամպերը «թաքնված» էին երեսպատման հետևում։

2010 թվականին իրականացված հիմնանորոգման ժամանակ ջահերը հանվել են, հենասյուների վերին հատվածներում լյումինեսցենտային լամպեր են տեղադրվել։ Առաստաղի վրա փռվել է ջրամեկուսիչ պոլիմերային թաղանթ, տեղադրվել են նավիգացիոն նշաններ հայերեն, ռուսերեն և անգլերեն լեզուներով (մինչև վերանորոգումը անգլերենով ցուցանակներ չեն եղել): Վերանորոգման ընթացքում շրջադարձայինները փոխարինվել են նորերով (քարտ կարդացող սարքերով) և տեղափոխվել նախասրահի աջ կողմ։ 2012 թվականի դեկտեմբերին հարթակ տանող աստիճանների կողային պատերը զարդարվել են անտառային բնապատկերով (նկարիչ Ս. Գալստյան)։ Լանդշաֆտը, ըստ նկարչի, պետք է քաղաքային լիներ, սակայն ուրվագծերը գծելուց հետո որոշումը փոխվել է «ի օգուտ անտառի»։

Երկրորդ ելք

Կայարանում նախատեսված է երկու ելք. հիմնական (գործող) մեկը դեպի ուսանողական համալսարան հայ և իտալացի ժողովուրդների բարեկամության հուշարձանների և Լ. Իսահակյանի միջև, երկրորդ ելքը (նախատեսված է կառուցման) դեպի Սայաթ-Նովա և Աբովյան։ փողոցներ. Երկրորդ ելքը չի ավարտվել առաջարկվող ելքի վայրում խիտ շենքերի չլուծված խնդրի պատճառով: 2013-2014 թվականներին քննարկվել է ավարտի հարցը, բայց աշխատանքներ դեռ չի սկսվել։

Մեջբերումներ

«Խորհրդային Հայաստանի ճարտարապետությունը»
«Երևանի մետրոպոլիտեն» ուղեցույց. Հարությունյան Ա.Ն., 1989 թ․
Գրքույկ «Երևանի մետրոպոլիտեն». Շկուլև Ա.Պ., 1983 թ․
«Խորհրդային Հայաստանի ճարտարապետությունը»

Ֆունկցիոնալիստ-դիզայներական «ներքին ճշմարտությունն» այստեղ հանգեցրել է չափազանց գայթակղիչ և արտահայտիչ ձևի։ Շքամուտքի վերևում շարունակվող թեք շարժասանդուղքի թունելն արտահայտվում է երկաթբետոնե հսկայական լուսարձակով։ Նրա մասշտաբների ետևում կարելի է անվրեպ կռահել այն հսկայական ստորգետնյա կառույցը, որը նա «ներկայացնում է» բաց երկնքի տակ։ Ձևի դինամիզմին նպաստում է շրջապատող պատերի արտահայտությունը, կարծես դրան ձգտելով։

«Երևանի մետրոպոլիտեն» ուղեցույց. Հարությունյան Ա.Ն., 1989 թ․

Կայարանից հեռանալիս ձեզ «դիմավորում» է հայ մեծ բանաստեղծ Ավետիք Իսահակյանի հուշարձանը։ Հուշարձանի հակառակ կողմում ձեր ուշադրությունը, անկասկած, կգրավի արվեստի մեկ այլ գործ՝ երկու միահյուսված ձեռքերի քանդակային պատկերը՝ փորագրված սպիտակ մարմարից։ Ընկերությունը խորհրդանշող քանդակի մոտ նկարվելու ցանկությունը գայթակղում է մայրաքաղաքի բազմաթիվ հյուրերի։ Այս ինքնատիպ հուշարձանը նվեր է Երևանի քույր քաղաքի՝ իտալական Կարարա քաղաքի հանրությանը։

Մետրոյի կայարանի մոտ է գտնվում Հանրապետական ​​հանրային գրադարանը, որը կրում է Լենինի զինակից Ալ. Մյասնիկյանի անունը, Երիտասարդական պալատը, ինստիտուտներ՝ Կ. Մարքսի անվան պոլիտեխնիկական, բժշկական, ժողովրդական տնտեսության, անասնաբույժական, այստեղ է պետական ​​համալսարանը, մի շարք տեխնիկումներ, երկրում հնագույն ձեռագրերի եզակի շտեմարան՝ Մատենադարան,  Լենինի անվան օպերայի և բալետի ակադեմիական թատրոնոը ։

Երիտասարդական կայարանը գտնվում է Օղակաձեւ զբոսայգու և Աբովյան, Տերյան, Իսահակյան և Մոսկովյան փողոցների խաչմերուկում։ Կայարանի ինչպես ստորգետնյա, այնպես էլ վերին սրահներն առանձնանում են ինքնատիպ ճարտարապետական ​​լուծումներով։ Անցած տարիներին Երևանի քաղաքաշինարարներին ավելի ու ավելի է հուզում քաղաքային տարածքի օպտիմալ օգտագործման հարցը, և, մեզ թվում է, քաղաքի այս հատվածում գտել են այս խնդրի ճիշտ լուծումը։

Կայարանի մոտ կա ընդարձակ ստորգետնյա առևտրի կենտրոն (ընդհանուր մակերեսով 4000 քառ. Aeroflot-ի դրամարկղեր, քաղաքային և միջքաղաքային վճարովի հեռախոսներ:

Գրքույկ «Երևանի մետրոպոլիտեն». Շկուլև Ա.Պ., 1983 թ․

Օղակաձեւ զբոսայգում՝ Ավետիք Իսահակյանի հուշարձանի մոտ, կանաչ տարածքների ֆոնին պարզ երեւում են Երիտասարդական կայարանի վերգետնյա գավթի սպիտակ պատերը։ Դրանց վերևում բարձրանում է մի մեծ տրամագծով թեք խողովակ՝ երեսպատված ալյումինե շերտավոր պանելներով։ Ունի շարժասանդուղքներ, որոնք կապում են նախասրահը կայարանի ստորգետնյա սրահի հետ։ Կայանի վերգետնյա գավիթը կառուցված էր միաձույլ բետոնից՝ դրսից ծածկված բազալտե և տրավերտինե սալերով, իսկ ներսից՝ մարմարով և գրանիտով։

Կայարանի հարթակները հաղորդվում են դահլիճի և միմյանց միջև հենասյուների լայնությամբ հավասար բացվածքների միջոցով։ Դրանք երեսպատված են սպիտակ ուրալյան մարմարով։ Հատակը ծածկված է փամբակի գորշ-կապտույտ գրանիտով։ Կայանի գունային սխեման ներկայացված է սպիտակ և ոսկեգույն երանգներով, որոնք ստեղծում են թեթևության, ցերեկային լույսի և ջերմության զգացում։ Կայարանում նախագծվել է երկու ելք՝ գլխավոր (գործող)՝ դեպի ուսանողական համալսարան հայ և իտալացի ժողովուրդների բարեկամության հուշարձանների և Ավետիք Իսահակյանի միջև, երկրորդ ելքը (նախատեսված է շինարարության համար)՝ դեպի Սայաթ-Նովա և Աբովյան։ փողոցներ, ՀԽՍՀ ԳԱ նախկին շենքի մոտ։

1981 — 1990 թթ․

Միջանցք և աստիճան